3 Eylül 2013 Salı

Vira Bismillah!

Eylül 1 itibari ile balıkçılar sezonun bolluk ve bereket içinde geçmesi için ‘vira bismillah’ dedi. Allah kabul etsin! Sofralarımızı donatacak balıklar için bizde sabırsızlıkla ve heyecanla bu tarihi bekliyoruz.

Dünyanın en güzel sahil şehrinde, Antalya’da, büyüdüm. Eğitim vesilesi ile yine yolum bir deniz şehrine, İstanbul’a düştü. Tabi ki tevafuk ya da tesadüf(!) değildi. Ben deniz olmayan bir şehirde yaşayamam düşüncesiydi.

Antalya tarihe damgasını vurmuş liman şehri olmasına rağmen maalesef yaşayan halkın balık kültürü de bir o kadar kötü. Hatta taze balık bulmak vaktiyle bir o kadar zordu bile. Velhasıl deniz’ kızı olan ben, balıkları tanımaya İstanbul’da başladım. Balıkları tanıdıkça balıkla süslenen sofralarımızda ki sohbetler de balık üzerine olmaya başladı. Balık taze,  sohbette balık üzerine olunca tadı doyulmaz sofralar zinciri Eylül’den Nisan’a uzamaya başladı. Arkadaşlarımla buluştuğum aralık bu tarihlere denk geliyor ise “ Ne yiyeceğiz” diye sorulmaz. Bilinir ki balık yenir. Hatta balık yemek için toplanılır ve güzel balık seremonileri yapılır.  Balık sofrasını hazırlarken dostlarımın gözlerinde gördüğüm heyecan belki de bu sofraları vazgeçilmez kılan. Balığı sade, yanında roka, mevsiminde turp ve yoğurtlu kereviz kökü ile ağzımın tadını (!) bozmadan yiyenlerdenim.

Eylül 2’de arkadaşımla buluşunca hep bir ağızdan “balık yemeliyiz!” dedik. Ağlarda hamsi, istavrit ve palamut… Palamut henüz yağlanmadığından dolayı tadı yavan olacağından ve besleme deniz çuprası ve levreği istemediğimden, hamside fiyatının yüksek olmasından dolayı reyonda bulunmadığından yılın ilk mahsulü olan istavriti almak için köşedeki balıkçıda buldum kendimi. Güzelce temizlendikten sonra (bahşiş bırakmayı hiç unutmam!)manavdan aldığım roka ile evin yolunu tuttum. 
Az yağla yüksek ateşte tavaya dizilmiş balıkları iki hamle ile pişiren arkadaşıma yetişmek zor oldu.
Harika bir lezzet muhteşem bir sohbet ve arka fonda Yanni..
Tabi ki apartmanın sevimli kedilerini de unutmamak lazım. Nede olsa komşuda pişer bize de düşer! 

03.09.2013/ Maltepe
SU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder